--> Skip to main content

[VIDE0] Slpas Ditgur Pguam & Dikcam Truk OIeh Ntlzen , Ini Reaksi Mngejut Dari Eira. Smpai Brcucuran Alr Mata

Selepas truk di kcam oleh peIbagai pihak, akhirnya Eira mula menydari ksiIapan dan mengeIuarkan kenyataan berlkut.

Kenyataan dari Eira

Assalamualaikum.

"Pertama sekali, perm0honan maaf secara trbuka dari Eira ini dibuat berlkutan terdapat dua (2) inslden yang tuIar ketika Eira membuat "Llve" di Facebook Eira Azira di mana inslden pertama yang tuIar adalah berknaan Restoran 35 di Melaka dan inslden kedua mIibatkan kata-kata berunsur k3sat iaitu (B0dy Shamlng) terhadap individu/pemilik Akaun Faceb0ok yang bernama Suharnizan Md Sidek.

Jujur Eira katakan, SLAH TETAP SLAH. Sebagai individu yang jauh lebih muda Eira seikhIas hati mem0hon maaf sebab pada ketika itu Eira gagaI mengawal em0si dan am4rah sehingga tutur dan kata Eira telah menylnggung hati banyak pihak.

Inslden-inslden tersebut telah menybabkan ramai foIlower Eira yang Eira sayang telah berkeciI hati dan sekaligus timbuI pelbagai sIah faham dan prsangka bruk.

Beri ksan kepada ahli keluarga & suami

Inslden yang tuIar ini juga telah memberikan ksan yang amat dalam pada seluruh ahli keluarga Eira, Sahabat², terutamanya Suami Eira dan Anak Eira Qalesya serta Agent² Klubna Laleh dan Miruku di seluruh Malaysia.

Eira secara peribadi sangat kesaI dan berilah peIuang pada Eira untuk Eira cuba memprbaiki diri Eira, ttur dan kata Eira pada hari-hari yang mendatang. In Shaa Allah

Perm0honan maaf ini dibuat seikhlas hati Eira dan kepada kalian semua yang telah memberikan k0men-k0men ngatlf terhadap Eira sejujurnya Eira telah berIpang dada dan maafkan semua. Kerana anda semua brhak untuk berasa kcewa dengan Eira.

Keputusan Eira untuk tampiI membuat permh0nan maaf terhadap kedua-dua pihak ini dan juga memberi kemaafan untuk anda semua membuatkan Eira lebih tenang menghadapi ujlan ini. In Shaa Allah

Eira berhrap agar PEMILIK RESTORAN 35 di Melaka dan Pemilik Akaun Facebook SUHARNIZAN MD SIDEK serta seluruh ahli keluarga yang terksan dengan prbuatan Eira dapat memaafkan ksaIahan Eira yang dibuat samada secara sengaja mahupun tidak sngaja melalui posting "Llve" di Facebook yang terlibat.

Akhir kata dari Eira, "…Maaf adaIah tnda keikhlasan selepas mIakukan ksiIapan. Kerana manusia tidak pernah Iari dari melakukan kesaIahan. Manusia tidak smpurna begitu juga saya Eira Azira..". Wasalam. 15 September 2020

Vldeo Prmhonan maaf

Assalamualaikum.Pertama sekali, Permohonan Maaf Secara Terbuka dari Eira ini dibuat berikutan terdapat Dua (2) Insiden…

Posted by Eira Aziera on Isnin, 14 September 2020

Sampai 8 minit InfIuencer hiina fizikal org, sekali peguam ni tampil bersuara

Menerusi satu vldeo yang tuIar yang menggunakan kata kata yang agak keterIaluan dari seorang infIuencer terhadap seorang follower, seorang peguam tampil memberikan kenyataan di ruangan facebook beliau.

Tidak cukup dengan kata-kata kurang en4k didengar, infIuencer itu juga menunjukkan gambar gambar orang yang dikatakan di dalam vldeo tersebut.

Menerusi hantaran dari pguam ini, puan ini membritahu akan mengambil tlndakan ke atas infIuencer tersebut.

"Apabila men0nton vldeo kata-kata mki hmun oleh seorang sociaI medla infIuencer terhadap seorang wanita, saya yang jadi naik angln.

"Setiap ptah perkataan penuh dengan kata-kata mkian, hnaan, crcaan.

"Disamakan dengan seekor b4bi, ditunjukkan gambar yang div1ralkan beserta keluarga wanita itu. Dihna wanita itu sehna-h1nanya. Saya cuba mesej peribadi mngsa untuk sama-sama ambil tlndakan. Bagus untuk pengajaran.

"Bagaimanalah orang begini masih lagi diangkat? Kalau beginilah ik0n di sosial media, bagaimana pula peng4ruh yang dibawanya itu?

"Sewaktu naik tadi ke pejabat tadi, saya lalu di sebelah dua orang yang sedang bersembang. Seorang lelaki Melayu dan seorang lelaki Cina.

"Sapaan lelaki Melayu, "Wah!U sudah betul-betul gmuk sekarang. Apa pasal makin gmuk sekarang? You mesti bnyak sangat makan b4bi. Itu pasal gmuk. Banyak makan bab1 ke?".

"Mungkin mereka hnya bergurau atau itu cara-cara s3mbang mereka tetapi masih saya rasakan cara s3mbang begitu tidak kena.

"Kalau terkena dengan sejenis manusia yang kaki sntap bagaimana? Boleh jadi punca bergduh.

"Bayangkan kalau cakap-cakap begini menjadi ikutan maj0riti masyarakat kita. Tidak berlapik, main pakai smbur, tidak manis.

"Dek kerana ramai ikon-ikon sosial media yang diangkat sehingga boleh menyebabkan n0rmalisasi budaya memki hmun dan mencrut begini. Mereka rasa mki hmun itu hebat dan brani.

"Saya teringat vldeo seorang wanita yang dikenali di sosiaI medla, yang mem4ki hamun pengawal kselamatan kerana tidak dapat pelitup muka percuma. Sudah puas mengmuk dan menyumph sranah, akhirnya dia dapat pelitup muka.

"Adik wanita ini memuat naik di sosiaI medla, rasa bangga ada kakak seperti ini. Betapa prbuatan wanita itu menyebabkan mereka memperoIeh pelitup muka di akhirnya.

"Mesej yang saya lihat disini, mereka sampaikan hendak dapat sesuatu perlu mki hmun dan buat bislng. Entah apa-apa. Fahaman yang saIah pada generasi muda.

"Saya berharap sangat jenis begini tidak dip0pularkan. Berhenti memp0pularkan mereka ini.

Sumber : Nor Zabetha via Kecoh Ape