--> Skip to main content

Nyonya ni calar kereta org lepas tu x nk mengaku. Sekali tgk CCTV

Terjadi siang tadi

14/9/2020 lebi kurang jam 1.40ptg ke 2.10 ptg

Sewaktu saya membuka pelamin rumah custemer x sampai 1/2 jam pun.. saya parking kereta berhadapan rumah asoo ini.. TAPI tidak lah sampai menghalag pintu pagar rumah aso ni.. masi luas lagi jika kereta nak masuk ke rumah dia..

Ini Asoo telah menguris kereta kawan saya mengunakan benda tajam

Aso ni mempertahankan diri nye betul, kerana parking kete menghalang rumahnye… Memang cibai dah cakap baik2 dia tetap salah kan kite jugak Wahal terbuti dia keluar dari rumah mengoris kete orang.. S1ial la kan.

Bukan nak mengaipkan aso ni.. Tapi kene ambil tindakan lah di atas kesombongan dia dan berlagaknye dia dgn masyarakat di sekiling (Jiran tetanga)

Credit to Abbyklan

Melalui video yang di kongsi berlaku sedikit pentengkaran antara merea. Melalui rakaman CCTV juga jelas menunjukkan auntie tersebut bertindak mengor3s kereta

Terjadi siang tadi14/9/2020 lebi kurang jam 1.40ptg ke 2.10 ptg sSewaktu saya membuka pelamin rumah custemer x sampai…

Posted by Bintang Hitam Studios on Monday, September 14, 2020

Berikut pula reaksi dari netizan. Rata-rata dari mereka menyal4hkan kedua-dua pihak

Apa-apa pun di harapakan kedua-dua pihak dapat menyelesaikan perkara ini dengan harmoni.

Adab hifup berjiran perlulah bertolak ansur. Pemilik kereta sepatutnya meminta izin tuan tumah terlebih dahulu jika terpaksa meletakkan kereta di hadapan rumah.

Manakala tuan rumah pula perlulah menasihati dahulu sebelum mengambil apa-apa tindakan sendiri untuk mengelakkan sebarang konflik

Jiran Rebut Parkir, Nak Halang Takut Kena Calar!

Salam Kak Gee, boleh panggil saya Mona je.

Saya tengah geram sangat ni dengan jiran saya yang berperangai gila.

Masalahnya sekarang dia kerap sangat parkir kereta depan rumah saya.

Padahal tempat tu bukan area rumah dia pun, memang dah masuk kawasan rumah saya ye.

Paling buat darah saya 'mendidih' bila sanggup letak baldi dekat kawasan tu semata-mata nak 'chop' tempat.

Sebelum saya amuk, apa perlu saya buat Kak Gee?

Kalau lebih-lebih risau pula kereta saya dicalarkan!

Jawapan:

Hi Mona, terima kasih kerana sudi #PMTepi KakGee.

Sudah lama rasanya tak dengar isu berkaitan dengan jiran. Tambahan pula jiran yang tak dengar cakap, degil ni!

Bagi Kak Gee senang je konsepnya, jika itu kawasan rumah anda, situ saja lah area milik anda.

Namun, sekiranya masih berdegil Kak Gee sarankan Mona letak saja signboard 'no parking' di hadapan rumah.

Jika masih degil, letak lah pasu atau tanam pokok supaya ada alasan yang lebih kukuh.