--> Skip to main content

“Hari-hari stalk FB, lalu kawasan sekolah anaknya” – Lelaki buntu, menangis depan j4nda anak 2 selepas cinta tak direstui

LAGU Per4wan atau J4nda dendangan asal penyanyi Indonesia, Cita Citata bukan sekadar lagu tetapi mempunyai kaitan dalam kehidupan.

Begitu lah jodoh dan pertemuan yang sudah ditentukan Tuhan, ada yang ditakdirkan bertemu wanita pilihan dalam kalangan j4nda.

Seperti seorang lelaki bujang berusia 33 tahun yang berkongsi kisahnya mengenali seorang wanita yang merupakan ibu tunggal dua anak.

"Ibu ayah sudah tiada dan dia duduk rumah sewa bersama anak-anaknya. Sangatlah baik. Independent dan seorang yang menjaga solat dan menjaga batas pergaulan.

"Jujur aku katakan aku jatuh cinta dengan dia kerana sifat itu dan aku berniat untuk berkahwin dengannya atas dasar cinta dan ingin membantu," katanya menerusi halaman Facebook Luahan Orang Bujang.

Keperibadian seorang ibu tunggal menambat hati seorang lelaki bujang. Gambar hiasan

Menurut pemuda itu, jika dibandingkan, gajinya jauh lebih besar berbanding wanita berkenaan tetapi dia masih mampu menyara anak-anaknya.

"Memang aku betul-betul salute walaupun gaji kecil aku tengok anak-anak cukup makan dan pakai. Satu lagi masih cukup bersedekah setiap hujung bulan ke rumah anak-anak yatim.

"Aku yang gaji besar ni pun tak semampu dia setiap bulan hantar sedekah kepada rumah anak-anak yatim. Dia anggap mereka (anak-anak yatim) macam anak dia sendiri.

"Sebab dia jenis yang sangat sayangkan budak-budak walaupun bukan anak sendiri," katanya.

Mak tak setuju sebab dia j4nda lagi-lagi ada anak sebab mak cakap dia tak nak aku jaga anak orang lain bukan darah daging aku sendiri PEMUDA

Selepas setahun mengenali wanita itu, dia bercadang untuk berkahwin dan hasrat tersebut disampaikan kepada ibunya.

"Tapi mak tak setuju sebab dia j4nda lagi-lagi ada anak sebab mak cakap dia tak nak aku jaga anak orang lain bukan darah daging aku sendiri.

"Mak aku cakap nanti takut kahwin duit gaji aku terpaksa berhabis untuk orang yang bukan famili kami. Ya Allah, aku buntu aku solat tapi masih tak jumpa arah," katanya.

Luahan seorang pemuda di laman sosial.

Walaupun tidak dapat menerima hakikat, dia terpaksa berterus-terang dengan wanita berkenaan mengenai apa yang diperkatakan oleh ibunya.

"Aku cakap aku rasa macam tak boleh terima apa keputusan mak aku sebab aku dah nekad nak kahwin dengan dia.

"Lepas tu dia marah aku balik dia cakap dia tak suka aku jadi anak derhaka. Lembut sangat cara marahnya. Ya Allah masa tu pertama kali air mata aku jatuh kerana orang-orang yang aku sayang.

"Aku sayang dia dan anak-anaknya dan aku juga sayang mak aku," tambahnya.

Selepas tiga tahun berpis4h, dia masih membujang dan terus mengenangkan ibu tunggal dua anak yang disayanginya sepenuh hati.

Gambar hiasan

"Sampai sekarang aku tak pernah terfikir nak kahwin nak kenal mana-mana perempuan. Aku hari-hari stalk FB (Facebook) dia, anak-anak dah makin membesar.

"Hampir setiap tengah hari aku lalu di kawasan sekolah anaknya. Ya Allah luluh hati aku, tengok senyuman dia dan senyuman anak-anak dia," katanya.

Komen-komen netizen

Buat solat hajat bro

Sumber: Facebook, mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.